Adekwatnie wyszukana turbosprężarka faktycznie zwiększa kubaturę skokową motoru. Frontalna konstrukcja turbosprężarki opiera się na scalonej działalności koła sprężarki, prostej wałka a także składowe turbiny. Wyśmienitym rozwiązaniem jest turbosprężarka z zaworem upustowym, albowiem wspomniany zawór ogranicza zbyt natychmiastowe obracanie się schematu wirującego. Po zyskaniu maksymalnej bystrości dopuszczalnych półobrotów turbiny dochodzi do przemieszczenia się zaworu przez stwarzane ciśnienie doładowania. Nadmienione ciśnienie uchyla z kolei fundamentalne części akcesorium znajdujące się po bardzo ciepłej witrynie turbiny.
Skutkiem tego, bywa pomnażające się ciśnienie dymów, które naganiają koło turbosprężarki, które nieprzerwanie się pomniejsza, a zupełny szyk schładzający nie przerasta dozwolonej prędkości ruchomej. Przed urzeczywistnieniem wyboru odpowiedniej turbosprężarki, koniecznie trzeba wziąć pod koncentrację dwa parametry, przede wszystkim pomniejszenie zużycie opału a także zwiększenie wydajności, co bywa szczególnie znaczące w przypadku silników naganianych materiałem opałowym typu diesel. Jeżeli bardzo zależy nam na osiągnięciu wysokich osiągów, godzi się zastanowić się nad umieszczeniu turbiny przypasowanej do potrzeb i sposobności naszego maszyny.